Gode indkøb er essentielt for at have et optimalt produktudvalg, sikre tilgængelighed og styre omkostninger. Det indebærer at vælge pålidelige leverandører, forhandle gode vilkår og præcist forudsige efterspørgslen for at holde lagerbeholdningen i balance. Effektive indkøbsprocesser reducerer ikke kun leveringstider og mindsker lagerbeholdning, men understøtter også cash flow og lønsomhed ved at reducere overskydende lager og tilhørende omkostninger.
Du kan læse meget mere om vores indkøbsmotor herI SELVEO kan du samle alle indkøbsfunktionerne du kender fra et stort og komplekst ERP system. Vi har gjort det legende let at genopfylde dit varelager, styre din lagerbeholdning og hele tiden være på forkant, så du ikke løber tør for varer. Vores indkøbsmotor giver dig intelligente anbefalinger ud fra købstrends, omsætningshastighed, sæsonfølsomhed og mange andre parametre, der sikrer dig de bedste anbefalinger. Når du er tilfreds med dit indkøb, sender du det til din leverandør og indkøbet bliver nu til en PO (Purchase Order), som du kan bruge til at modtage varerne med, når de ankommer til lageret og til at holde styr på alle dine andre indkomne indkøb. Alle disse data kan du importere i dit shopsystem samt bruge til at advisere kunder om leveringstider.
Vores Purchase Assistant hjælper dig med indkøb. Denne smarte funktion kan generere forslag til indkøb baseret på de ønskede lagerniveauer. Selveo anbefaler et niveau ud fra din salgshistorik eller minimum, hvor du har mulighed for at justere det i indkøbsfasen. Kort sagt identificerer indkøbsassistenten, hvad der skal købes ind, og du tilføjer blot din viden, foretager justeringer og godkender.
Du kan automatisere dele af dit indkøb om ønsket. Dette kan nemt ske med hjælp fra vores Purchase Assistant. Hvis du har en varegruppe, der sjældent ændres, og som altid skal bestilles hjem i faste eller let varierende mængder, kan du sætte disse indkøb på autopilot og lade SELVEO håndtere det. Vi sørger for at oprette en indkøbsordre, sende den til din leverandør og forberede den til modtagelse på lageret.
Når de bestilte varer ankommer til dit lager, bliver de pakket ud, tjekket og sat på plads. Når denne proces er afsluttet, får indkøbsafdelingen automatisk besked. Indkøberen skal herefter kontrollere eventuelle afvigelser mellem det bestilte og det modtagne og kontakte leverandøren, hvis det er nødvendigt. Du kan også afstemme de fakturerede beløb og priser direkte i SELVEO, som vil gøre dig opmærksom på afvigelser i de priser, der er indtastet i Selveos indkøbsmodul.